Walkthrough / Läpipeluuohjeet

Discuss the game in English or Finnish. // Keskustelua pelistä, kielinä suomi ja englanti.

Moderators: arj, MjN, peetus, Nybe

Walkthrough / Läpipeluuohjeet

Postby Queenbitch on Thu Nov 22, 2007 15:26

This is to-the-point walkthrough consisting only needed steps to complete game. You should still explore the scenes thoroughly, look at everything and talk about everything with everyone. Completing only these necessary steps may cause serious loss of plot. Naturally this will also spoil the fun, the game and the much slandered thaw snow problem.

Here we go.

Take the pot, take the hat.
Once the cutscene has taken you to the snowman scene, go left, use pot with reeds and go left.
Try to take the present from the snow fort wall, someone calls you from behind the wall.
Talk to the fort. Ask about trading the present to something.
Return to granny's house.
Give pot (now filled with water) to granny. Once the best cutscene ever has completed, take the pot once again. You also got the thermos bottle from granny.
(Your friends can hint you about the good places to find thaw snow.)
Go back out. Take thaw snow by the chimney. Yes, it is there. No, it's not even that hard when you know where to look. Sorry, we too hate the pixel-by-pixel search puzzles.
Go to snowman, pour the hot water on it. Take the scarf. Take the present. Go to the snow fort. Use thaw snow on fort. You get the present.
Return to snowman, go up. Go right. Talk to reindeers. Once you get to know them, you can give thermos to Rudolph. Take stick.
Go left. Go up to hill.
Use stick on present.
Use stick remains with scarf. Use your newly constructed fishing line with present. Once you have all the three presents, go back to granny's house.

Next wind mode:
When the game begins, take hanging moss from the christmas tree. Go back and forth between reindeers and T. Rumpet (gnome guarding the gate of Gnomehire) and talk about everything until you get the choice to ask reindeers about a pass to Gnomehire. Ask if you can have their's for a while.
Go to the snow fort. Talk to the kids until you get to know the name of the gnome in the guard tower.
Go to the Gnomehire gate, give pass to T. Rumpet. Go in.
Use moss to wear it as a fake beard. Give pass to the reception desk gnome. When asked about your name, answer "S. Ecret" (gnome in the tower, this option is not available until snow fort kids tell it to you). Go inside the vault.
Now, while there's nothing important in the vault apart from the cache of injokes, entering the vault triggers the alternative end (when Bunny enters the vault he points that he must tell Santa about this). Now collect the three presents just as on the first playthrough and return to granny's house.

Remember to play commentary too.





************************REPEATS IN FINNISH***********************





Tämä on hyvin yksinkertainen läpipeluuohje joka sisältää ainoastaan vaaditut toimet pelin läpäisyyn. Pelaajan on hyvä lisäksi tutkia kaikki ruudut huolellisesti, katsoa kaikkea ja puhua kaikille kaikesta. Vain pakollisten toimien suorittaminen saattaa aiheuttaa vakavaa juonen ohittamista. Tämä ohje pilaa luonnollisesti peli-ilon, paljastaa pelin juonen ja paljon parjatun nuoskalumiongelman.

Näin.

Ota kattila, ota lakki.
Kunhan välianimaation on vienyt Jänön lumiukkoruutuun, mene vasemmalle, käytä kattilaa kaislikkoon, ja mene vasemmalle.
Koita ottaa lahja muurilta, sinulle huudetaan linnasta.
Puhu linnalle. Kysy lahjan vaihtamisesta johonkin.
Palaa muorin talolle.
Anna kattila (nyt täynnä vettä) muorille. Kunhan maailman paras animaatio on päättynyt, ota kattila uudestaan. Sait myös termospullon.
(Ystäväsi voivat vihjata hyvistä nuoskalumipaikoista.)
Mene takaisin ulos. Ota nuoskalumi savupiipun juurelta. Kyllä, se on siinä. Ei, ei se ole edes vaikeaa kun tiedät mistä etsiä. Anteeksi, mekään emme varsinaisesti rakasta pikselinnysväysongelmia.
Mene lumiukolle, kaada kuuma vesi sen päälle. Ota huivi. Ota lahja. Mene linnalle. Heitä lumi linnaan. Saat lahjan. Palaa lumiukolle, mene ylös. Mene oikealle. Puhu poroille. Kunhan tutustut niihin, voit antaa termoksen Petterille. Ota tikku.
Me vasemmalle, mene ylös kukkulalle.
Käytä tikkua lahjaan.
Käytä tikun jäänteitä huiviin. Käytä uutta onkeasi lahjaan. Kun sinulla on kaikki kolme lahjaa, palaa muorin talolle.


Toinen viima -pelimuoto:
Kun peli alkaa, ota naava joulukuusesta. Reissaa edestakaisin porojen ja Torvisen välillä (Tonttu Torvinen on se tonttu joka vartioi Tonttulan porttia) ja puhu kaikesta kunnes saat vaihtoehdon kysyä poroilta kulkuluvasta Tonttulaan. Pyydä porojen lupaa lainaksi.
Mene lumilinnalle. Puhu lasten kanssa kaikesta kunnes saat tietää vartiotornissa olevan tontun nimen.
Mene Tonttulan portille, anna kulkulupa T. Torviselle. Mene sisään.
Käytä naavaa tehdäksesi tekoparran. Anna kulkulupa vastaanottotiskin tontulle. Kun nimeäsi kysytään, vastaa "O. Salainen" (tonttu tornissa, tätä valintaa ei ole ennen kuin lapset kertovat sen). Mene holviin.
Vaikka holvissa ei olekaan muuta tärkeää kuin kasa sisäpiirivitsejä (sellaisia muihin popkulttuurin tuotoksiin viittaavia, ei meidän kaveripiirin), holviin tuleminen avaa vaihtoehtoisen lopun (sisääntullessaan Jänö mainitsee että hänen on parasta kertoa pukille tästä). Kerää nyt lahjat aivan kuten ensimmäiselläkin läpipeluukerralla ja palaa muorin talolle.

Muista pelata myös kommenttiraita.
"Isolate that signal! Master Chief, mind telling me what you're doing on that ship?"
"Sir. Finishing this fight."
User avatar
Queenbitch
Heroic
 
Posts: 1244
Joined: Tue Feb 14, 2006 00:07

Return to The Snow Prank Redemption / Viimainen lahjaretki

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron